Bagoly vendége: Balla-Szabó Klaudia

Vendégem és interjúalanyom,  Balla-Szabó Klaudia.
Klau több, mint öt éve jár hozzánk, töretlen bizalommal. Mi eddig még nem találkoztunk, Klaudia a babavárás időszakában kezdett hozzám járni kismama tornára.

Minek köszönhetjük, hogy ilyen régóta a vendégünk vagy?

Az edzés számomra nem csak a mozgás adta plusz energiáról szól, hanem egy közösségben való időtöltésről is. Szeretem azt a közvetlen, pozitív és családias légkört, ami a termet jellemzi. A recepciósok és edzők mellett az edzőtársak is rendkívül segítőkészek. További pozitívum, hogy számos edzéslehetőség közül lehet választani, így például a várandóságom alatt is tudtam látogatni a termet és most a szülés után is tudom.

Milyen óratípusokat látogattál korábban?

Leginkább a cardio és súlyzós edzést preferáltam, ezért a kezdetek kezdetén személyi edző segítségét vettem igénybe egy induló edzésterv összeállításában, majd ahogy telt az idő és fejlődtem, folyamatosan fejlesztettem azon. Várandóságom nyolcadik hónapjáig edzettem így, természetesen egyre kisebb intenzitással, aztán az utolsó időszakban kismama tornára váltottam.

Miben segített a kismama torna a várandóságod idején?

A várandósság fizikai és lelki változást is jelent, az óra pedig mindkettő pozitív megélésében segített. Az utolsó trimeszterem is panaszmentesen telt és sok hasznos információval gyarapodtam az órán például a szülést illetően is.

Jelenleg baba-mama órára jártok kislányoddal, Borókával. Hogyan segít Neked ez a mozgásforma?

A várandósság és a gyermekágyas időszak után remek lehetőség, hogy fokozatosan visszanyerjem korábbi edzettségi szintemet és kimozduljak otthonról mindezt úgy, hogy a kislányom is velem tarthat. Mivel Boróka már a kezdetektől látja, hogy a mozgás az életünk részét képezi, bízom benne, hogy ezzel pozitív példát mutatok számára.
Bár csoportos mozgásformáról van szó, egyénre szabott feladatok is vannak az eltérő szülésélményeket követő megfelelő regeneráció érdekében. Az óra mindemellett jó hangulatú, lelki terápiaként is szolgál az edzőnknek köszönhetően.
Sok anyuka nehezen mozdul ki, indul el a babájával.
Ajánlanád e többi anyukának?

Igen, ajánlom, mert különböző edzettségi szinttel vagy akár sport háttér nélkül is részt lehet venni a baba-mama órán, hisz az intenzitást, terhelést mindenki maga választja meg. Nem kell gyermekfelügyeletről gondoskodni, mert az órának a babák is részesei. Első gyermekes anyukaként pedig nekem még az is sokat jelent, hogy hallhatok tapasztalatokat, véleményeket és tanácsokat kaphatok a gyereknevelés körüli kérdésekben

Néhány hónap múlva, ha már jobban megerősödsz a szülés után, milyen mozgásformával, esetleg óratípussal szeretnéd visszahozni a szülés előtti állapotot?

A szervezési rutinomat már folyamatosan fejlesztem Boróka mellett, hogy a súlyzós edzést fokozatosan vissza tudjam vezetni, illetve a futást újra tudjam kezdeni. A saját testsúlyos, csoportos órák is érdekelnek, így időbeosztástól függően akár ezzel is kiegészíteném az edzéstervemet.

Nagyon köszönöm a válaszokat!
Találkozunk a következő órán!

 

További vélemények, riportok