Nagyon sok lány fél a fehérje készítményektől, mert az a kép él a fejükben, hogy a fehérjétől nagyok, és “túl izmosak” leszünk – pedig ez egy óriási tévedés. A női test és a női hormonrendszer egyenesen alkalmatlan a túl nagy izmok kiépítésére, ellenben a fehérje készítményekkel nemcsak gyorsabb és látványosabb lehet az alakulásunk, de még élvezetes is!

Miért kell plusz fehérjét fogyasztani a diéta alatt?

Mert a csökkentett kalória-bevitel során a fehérje bevitelünk is csökken, így viszont a fogyás akár izomsorvadásba is átfordulhat. A kutatások szerint a koplalós “diéták” során a súlyvesztés akár 40%-a történhet izomból, vagyis ha 10 kilót fogytál (koplalva), az bizony nem mind zsírból ment le sajnos, hanem akár 4 kiló izmot is veszthettél. Így viszont nemcsak az erőnléted csökkenhet, de nem  beszélhetünk alakformálásról sem – hiszen az izomzat adja a szép formát! Ráadásul a kisebb izomtömeggel kisebb kalória égetés is jár – tehát nagyobb valószínűséggel hízunk vissza, ha visszatérünk egy magasabb kalória tartalmú étrendünkhöz. (Ezt hívják jojó effektusnak.)

Ha viszont a kalória csökkentett étrend mellé emeljük a fehérje bevitelt, akkor ezt a problémát elkerülhetjük: megtartjuk / növelhetjük az izomtömeget, így a jojó effektust is elkerülhetjük, és az alakformálás is látványosabb!

 

Miért segít az éhezés elkerülésében a fehérje?

Nem mindegyik fehérje készítmény alkalmas / való az éhség ellen, például a BioTech tejsavó fehérjéi (Iso Whey vagy 100% Pure termékek) kifejezetten edzés utánra való, gyors felszívódású fehérjék, nagyon alacsony szénhidrát tartammal. De az Ultra Loss igen, mert olyan fehérjeforrást (kazeint), sok rostot és olyan hatóanyagokat tartalmaz, amelyek lassan szívódnak fel, és eltelítenek. Az Ultra Losst kifejezetten vacsora helyettesítésre ajánlják: 5,1 gr szénhidrát tartalmával még akkor is jól járunk, ha dupla adagot fogyasztunk: így 10 gr szénhidráttal zártuk a vacsora időt, mondjuk egy 20-50 grammos péksütis étkezés helyett.

De nasi pótlásnak is tökéletes: ha pl. pudingosra kikeverjük, és kiskanállal esszük, máris kaptunk egy 5,1 gramm szénhidrát-tartalmú édességet uzsonnára (Összehasonlításképp: a dobozos pudingok szénhidrátartalma: 20 gr; egy müzliszeleté: 15 gr.

És nemcsak jóval alacsonyabb szénhidrát tartalma ideális étkezés helyettesítő, hanem a rosttartalma és egyéb hatóanyagok miatt is segít az eltelítődésben, az éhezés elkerülésében.

 

Kapható ízek nálunk:

Csoki, Eper, Meggy-joghurt, Vanília, Mogyoró