Pilates

Kíméletesen erősíti és nyújtja az izmokat, oxigénnel látja el a szervezetet. Jelentős mértékben javítja a testtartást, rugalmasabbá válnak az ízületek, elmúlik a hátfájás. Gerinctorna, mely prevenciónak is kiváló hatású. A testedzés ellenére biztosítja a szellemi ellazulást. Az óra során a légzésünkre is figyelünk, így a tudatosság, önmagunkra való odafigyelés is fejlődik.

Jóga

A jógapózok megnyújtják és rugalmassá teszik az izmokat, ízületeket, gerincet és a csontrendszert. Edzik a belsőszerveket és idegeket is. A test karcsúvá válik. Megszabadít a fizikai és szellemi feszültségtől. A légzőgyakorlatok új erővel töltik meg a testet, segítenek az elme uralmában.

Egy mindenre kiterjedő élet-tudomány Indiából, az önfejlesztés legősibb módszere, magába foglalja a test, a lélek és a szellem fejlődését is. Kezdetben furcsa, kicsavart pózok sorozatának tűnik, de a rendszeres gyakorlás lehetővé teszi, hogy a jógázó megismerje a belső békét, az ember valódi természetét. Ez a jóga lényege – az önmegvalósítás.

Hot jóga

Az astanga vagy hatha-jóga klasszikus gyakorlataiból áll. Ezek a gyakorlatok leghatékonyabban segítik elő a méreganyagok eltávolítását és az egészséges emésztési tűz fellobbantását. Az összes ászana hatással van a sejtanyagcserére. A megfelelő légzés és a koncentráció által szabályozhatjuk a bhútégnit (a testet alkotó elemek föld, víz, tűz, levegő és éter emésztési tüzét). Az ászanákat szobahőmérsékletnél melegebb helyiségben ajánlott végezni, 36 fokos helyiségben 60%-os páratartalom mellett. A meleg és a magas páratartalom ideális körülményeket teremt a méregtelenítéshez és az ízületi mozgékonyság növeléséhez. Ezáltal elkerülhetők a sérülések, és az emésztés tüze könnyebben lángra lobbantható. Az izzadás méregteleníti a testet és kitágítja szervezetünk csatornáit. A gyakorlás előtt 2-4 órával ne együnk semmit. Inni viszont lehet és kell is, mivel az izzadás során sok folyadékot veszíthetünk.

Csípőnyújtó és vállnyitó jóga

A csípő problémái sokak számára okoznak mindennapos zavaró tüneteket, amelyek megnyilvánulnak a járás közbeni fájdalmakban, a csípő merevségében, a test aszimmetriájában, amely kiterjedhet a vállak és a gerinc területére, ezáltal problémákat okozva a nyakban és a fejben, de lefelé haladva gondok jelentkezhetnek a térdben és a bokákban is. A csípő mobilitásának helyreállítása, a csípő körüli izmok megerősítése és a csípő ízület körüli inak, izmok és szalagok nyújtása, valamint a medencét alkotó csontok helyzetének helyreállítása segíthet az ilyen jellegű problémák kiküszöbölésében.

A medence csontjainak elmozdulása a szülés közben természetes jelenség, azonban ritkán foglalkoznak a helyes visszaállításukkal, ami viszont sok tünet mögöttes oka lehet. A medence feszültségéből fakadóan pl. alhasi fájdalmak, vagy medence alapi visszerek alakulhatnak ki, derékfájás és nyaki fájdalom, stb. De ha egyszerűen csak a csípő túl zárt, vagy hajlékonyabb szeretne lenni valaki, akkor is szívesen javasoljuk a csípőnyújtó és vállnyitó jógát.

Meditatív jóga

A jóga során a test energetikai rendszerét tisztítjuk, harmonizáljuk egy magasabb szellemi minőség elérése érdekében. A gyakorlatok (aszanák) fizikai hatása jótékony (izomzat, ízületek, ínszalagok), végzésük közben az erőközpontokra (csakrák) kifinomult mechanizmus hat, melyek kitartása során lelkiállapot és tudatállapot változásokat érünk el. Több évezredes tudás, amely sok szempontból összhangban van az orvostudomány és pszichológia ismereteivel, sokszor felül is múlja azokat, hiszen a mélyebb struktúrák mentén is hat.

A foglalkozás során egy intenzív bemelegítés után  gyakorlás, majd lazítás következik. Mindez csendben, többnyire csukott szemmel, zenei háttérrel, egy emelkedett közegben történik.

Ajánlott öltözet: laza, kényelmes ruha; a lazításhoz akár plusz pulóver, vastag zokni.

 

Alakformáló

Súlyzóval, gumikötéllel és más kis eszközökkel színesített, erő-állóképességfejlesztő óra. Az összes izomcsoportot átdolgozzuk, különös tekintettel a hölgyeknél – kritikus – testtájékokra (csípő, has, comb). Az óra során az edzői instrukciókkal kellően leterhelhetjük az egész szervezetet, a folyamatos ellenőrzésnek köszönhetően biztosan jól hajtjuk végre a gyakorlatokat és a megfelelő terhelést kapjuk.

Spinracing

Magas intenzitással és pulzusszámmal végzett erő-állóképességi, kondíció fejlesztő, egész testet megmozgató mozgásforma, mely hatékonyabban égeti a zsírt és formálja, szálkásítja az izomzatot. Olyan edzésforma ahol a kényelmi zónán kívül hajtjuk végre a gyakorlatokat. Ötvözi a funkcionális edzéseket, a saját testsúllyal végzet gyakorlatokat valamint a szabadgyakorlatokat súlyzókkal. A dinamikát és a statikus elemeket egyaránt!

Spinning®

A Spinning® edzőteremben végzett, zenére végrehajtott szabványosított csoportos kerékpáros edzésprogram. A Spinning® elnevezés nem a teremkerékpáros edzések összefoglaló neve, hanem ezen edzésmódszerek egyik fajtája. Megalkotója Johnny Goldberg amerikai kerékpárversenyző. Kiváló kardió edzés, mely egyszerre fejleszti a testet és a lelket, a mentális képességeket, valamint az állóképességet. Kortól, nemtől, edzettségi szinttől függetlenül bárki végezheti.

Spin Cross Over

A 60 perces óra első 30percében spinracing óra jelleggel tekerünk, majd erősítő blokkokkal turbózzuk fel a hatékonyságot.Az erősítő blokkokhoz a legváltozatosabb eszközöket használjuk, pl súlyzó, rúd, gumikötél, de akár TRX is. Azoknak ajánljuk, akik nem szeretik a monotonitást, de a hagyományos alakformáló óráknál erősebb terhelésre vágynak.

Step

Egy kifejezetten haladó szintű, táncos elemeket tartalmazó óra, ahol a steppadra való fel- és lelépkedéssel a zsírégetés és állóképesség fejlődését érjük el. Így nemcsak az alakunk formálódik, de a koncentráció és koordináció is fejlődik, valamint kifejezetten jót szórakozhatunk a változatos zenékre!

Cross training

„Az evolúció által kialakított testünk rendeltetésszerű használata, a vele született kapacitások életben tartása, optimalizása″ (Radnai Tamás) A Cross Training a természetes mozgásokat utánozza, így minden egyes edzés az egész testet megdolgozza. A testünket a Cross Training során egységként kezeljük és nem izomcsoportonként. A Cross Training-től izmosabb, erősebb, kitartóbb és rugalmasabb leszel. Leggyakrabban a saját testünket használjuk ellenállásként, de többféle eszközt is igénybe lehet venni (súly, kötél, kettlebell stb.) A Cross Training-et végezhetjük önálló tevékenységként vagy valamilyen sportág specifikációjaként.
Az edzések alkalmasak izomnövelésre és zsírégetésre is egyaránt. A Cross Training arra törekszik, hogy minél inkább elmossa a kardió és erőedzés közötti határt, így alakítva ki az egyén számára szükséges erő-állóképességet. A rendszer 10 fizikai képesség fejlesztését célozza meg: Erő, hajlékonyság, teljesítmény, koordináció, agilitás, keringés-légzés állóképessége, egyensúlyérzék, pontosság, kitartás, gyorsaság.

Full Body

Rendkívül hatékony erő-állóképességi, általános kondíció- és erőfejlesztő edzés. Cél a test teljes átmozgatása, erősítés és a kondíció növelése. Ezen kívül rendkívül jól fejleszti a “mentális állóképességet”, hiszen minden egyes órán meg kell küzdeni a feladatokkal.

Az órák változatosak, és annyi lehetőség van a feladatok összeépítésében, hogy akár kezdő vagy, akár jó kondival rendelkező, meg fogod találni a saját kihívásodat.

A súlyzós és saját testsúlyos gyakorlatok váltogatják egymást, így az edzés tartós eredményt biztosít.

TRX®

TRX a gyógytornától az élsporton át a testépítésig mindenütt megtalálható. A jógában és a pilatesben is. Olyan alvó izomrostokat tud megdolgoztatni, amiket súlyzóval eddig nem. Mivel nem izolált a tréning, stabil és instabil felfüggesztési pontok vannak, az egyes gyakorlatoknál végig kell a törzsizmoknak dolgozni, ez pedig nagy előny. Itt mindig a hétköznapi élethez hasonló feladatot kapnak az izmok. Mivel a TRX-szel funkcionális mozgást végzünk, ezért összehangolt kinetikus láncot alkotnak az egyes elemek. Ezzel az eszközzel sok csavaró mozgást is kell végezni. A fitnesz termek vendégei kockás hasat, feleslegtől mentes alakot szeretne. Ezt legjobban a nagyon pörgős erő-állóképességi edzésekkel lehet elérni, ahol egyszerre dolgozik az izomzat és a keringési rendszer.

Zumba®

Fülbemászó latin dallamok, viszonylag könnyen elsajátítható koreográfia, hihetetlen hatékonyság jellemzi ezt a stílust. Ez a fitness program bár jótékonyan fárasztó, hatalmas energiával tölt fel. A zumba-hívők fejlesztik az állóképességüket, szebbé formálják idomaikat és természetesen nagyszerűen szórakoznak. A programba épített latin ütemekre mozogva megtanulod a samba, a flamenco vagy akár a merengue alaplépéseit.

Gerinctréning

A tréning célja a gerinc mozgását befolyásoló izmok (hát, has, mell, vállak, fenék) alapos átmozgatása, erősítése és nyújtása. Egyszerű, mégis különleges mozdulatok, sajátos zenei anyag, ezáltal sajátos hangulat jellemzi az órát. A hátfájás pedig már 2-3 tréning után megszűnik!
A gerinc a kor előrehaladtával kivétel nélkül mindenkinek kopik, tornáztatása, karbantartása lelassítja ezt a folyamatot. Különösen ajánlott ülőmunkát végzőknek, kismamáknak (szülés előtt és még inkább után!).

Has-fenék-comb és kritikus zónák

Az óra célja, a női test kritikus pontjainak alapos átmozgatása, az izomtónus növelése, az esetlegesen lerakódott zsírpárnák eltüntetése. Az rákon a legkülönfélébb eszközöket és gyakorlatokat alkalmazzuk, így az órák nem unalmasak.

Alakformáló + Stretching

A 60 perces alakformáló órát 30 perces alapos lazítással és nyújtással zárjuk, mely során minden izomcsoportot megnyújtunk és ellazítunk. A légzőgyakorlatokkal és relaxációval kombinált óra rész ideális, ha kikapcsolódnál és önmagadra figyelnél, és ha célod a hajlékonyság-rugalmasság fejlesztése.

Kismama torna

A várandósság alatt számos testi problémával szembesülnek a kismamák, melyek testmozgással orvosolhatóak.

A speciális gyakorlatok fejlesztik az állóképességet, a különlegesen igénybe vett izomcsoportokat (medence, hát, gát) erősítik, rugalmasabbá teszik. A torna csökkentheti a depressziót, szorongást, a mindennapi gyakorlatok javítják a vérkeringést, a kismamák jobban alszanak és egészségesebbnek érzik magukat. A torna segítségével elsajátíthatják a különböző légzéstechnikákat is.

A gyakorlatok nem csak egy adott izomcsoport erősítését jelentik. Hasonlóan fontos bizonyos izmok ellazítási képességének fejlesztése. Lazítás és feszítés, relaxáció és izomerő-fokozás – ezek a kismama torna-gyakorlatok közös ismérvei. Az óra 10-15 perc relaxációval zárul. Az órák alatt tanácsokat, információkat kaphatnak a kismamák a várandósság és szülés testi-lelki változásairól, vajúdási pozíciókról, a természetes fájdalomcsillapítás módszereiről, babaápolásról és a szoptatásról. Betöltött 14-15 héttől várjuk a leendő édesanyákat.

Baba-mama torna

A baba-mama tornán elsősorban az anyák mozognak, egy nem megerőltető alakformáló órát kell elképzelnünk. Minden izomcsoportot átmozgatunk, nagy hangsúlyt kapnak a problémás területek (far-, comb- és hasizom) és a szoptatás és emelgetés miatt igénybe vett hátizom.

Torna elején a babákat is átmozgatjuk mozgáskoordinációt fejlesztő gyakorlatokkal. Bizonyos gyakorlatokat babával együtt végzünk, majd az óra végén fit-ballon vagy kézben tartva meghintáztatjuk Őket, ezzel is fejlesztve egyensúlyérzéküket.

A differenciálást kihasználva, aki idősebb babával érkezik (6-8 hónapos vagy még idősebb) már végezhet nagyobb intenzitású, megerőltetőbb gyakorlatokat. A már nem szoptató édesanyák súlyzót is használhatnak.

A tornára 10-12 hetes korú babával már lehet jönni.
Lehetőség van a babamasszázs elsajátítására is.

Box

Ökölvívás az alapoktól a haladó szintig, akár verseny felkészítésig, korábbi magyar válogatott edzővel! Ha már egy ideje ki akarod próbálni a valódi boxot, akkor itt a lehetőség, hogy egy profitól tanulj!

Súlyemelés

A súlyemelés olyan sportág, ahol a cél a lehető legnagyobb súly rögzített szabályrendszer szerinti fej fölé emelése.
Két fogásnem létezik; szakítáa és lökés. Az órán ennek a sportnák az alapjait, szabályos végrehajtás módját sajátíthatjuk el.
A cross training szerves része a súlyemelés, ezért raktuk bele órarendünkbe ezt az óra típust. Aki szeretné a súlyemelés alapjait megismerni vagy aki a csoportos cross training órákhoz az alapokat elsajátítani azoknak ajánljuk.

Video Bike

Ezen a különleges órán egy óriás kivetítő előtt tekerünk: a 3D hatásnak köszönhetően az izzasztó edzés varázslatos élménnyé válik! Barangold be a havas hegyeket, az országutakat és erdőket, a legpörgősebb zenék kíséretében!

Köredzés

A köredzésen különböző állomásokat alakítunk ki, ahol többféle eszközt, többféle gyakorlattal időre végzünk. Az aerobikkal ellentétben itt beveszünk saját testsúlyos, nagy súlyos, TRX vagy kettlebelles gyakorlatokat is, és nem feltétlenül zenére dolgozunk, inkább időre, pihenő nélkül.