A HMB-t (ami a beta-hydroxy beta-methylbutyrate rövidítése) legfontosabb ismert hatása az izomleépülés akadályozása, de emellett növeli a fehérjeszintézist, fokozza az erőnlétet, segíti a zsírégetést és az izomépítést is.  A saját szervezetünk 0,25 grammos mennyiségben maga is előállítja egyébként, azonban ha a fent említett hatásokat élvezni szeretnénk a rendszeres sportolás mellett, akkor a napi 3 gramm az, ami érezhető eredményt tud nyújtani.

Kevesen tudják, pedig érdekes info, hogy a HMB szedését még a testépítők előtt a NASA-nál tesztelték: azt vizsgálták, hogy mennyiben akadályozhatják vagy lassíthatják vele az izomcsökkenést az űrben töltött időszak alatt:

A háromhetes teszt során 1,5–3 g HMB-t adagoltak, amelynek eredményeképpen nőtt az izomtömeg és erő, és csökkent az edzés hatására bekövetkező izomsérülés. Egy másik tanulmányban 40 tapasztalt gyúróssal tesztelték a HMB-t, napi 3 g mennyiségben (heti 7 óra edzés mellett 4 héten át), illetve volt egy csoport, akik placebot kaptak. Az eredmények azt mutatták, hogy az izombontást jelző kreatin foszfokináz jelzője csökkent mind a női, mind a férfi résztvevőknél és nőtt a zsírmentes testtömeg.” (Forrás)

 

Kinek ajánljuk?

Elsősorban azoknak a fiúknak és lányoknak, akik az izomzat növelése, formálása mellett döntöttek, főleg ha kifejezetten az erősödés, tömegnövelés a céljuk!